شماره تماس

۰۲۱-۸۸۱۷۷۶۵۰-۸۸۵۱۱۹۶۹

پست الکترونیک

info[at]zinan.ir

info@zinan.ir

آشنایی با جرثقیل بازویی دیواری و کاربرد آن

جرثقیل بازوئی دیواری

آشنایی با جرثقیل بازویی دیواری و کاربرد آن را در سایت زینان به تحلیل و بررسی آن می پردازیم.

جرثقیل بازوئی دیواری

این نوع جرثقیل مقرون به صرفه ترین راه برای ارائه پوشش بالابر برای استفاده در سوله ها محسوب می شود. این جرثقیل ها برای نصب روی دیوار یا ستون طراحی شده است همچنین این نوع از جرثقیل ها با قابلیت چرخش عرضی توانایی حرکت بالایی به کاربر می دهد. به طور کلی جرثقیل یک نوع ماشین است که بر اساس قوانین فیزیک به کاربر امکان جابجایی بارهای سنگین را می دهد. امروزه بر اساس نوع نیاز کاربر، تناژ بار و محل استفاده انواع جرثقیل ها طراحی و تولید شده است. یکی از کاربردی ترین و مقرون به صرفه ترین انواع این جرثقیل ها، جرثقیل بازویی دیواری است.
حرکت چرخشی جرثقیل بازویی دیواری بر اساس نیاز کاربر می تواند به صورت دستی یا برقی باشد. نکته ای که وجود دارد این است که نوع طراحی جرثقیل بازویی دیواری با بازوی مکانیکی برقی طراحی آن به طور کامل تغییر می کند. اما در نوع دستی جرثقیل بازویی دیواری عملاً با طراحی ساده تری رو به رو هستیم.

جرثقیل بازوئی دیواری
آشنایی با جرثقیل بازویی دیواری و کاربرد آن

مشخصات فنی جرثقیل بازویی دیواری

به طور کلی حداکثر تناژ قابل حمل جرثقیل بازویی دیواری بر اساس دو فاکتور پایه متصل به دیوار و طول بازو مشخص می شود. معمولاً این جرثقیل ها با حداقل طول پایه بازویی دیواری 4 و حداقل طول بازو 7 متر طراحی می شود. بر این اساس می توان گفت که حداقل تناژ قابل حمل توسط جرثقیل بازویی دیواری حدود 0.25 تن خواهد بود. با افزایش طول پایه بازویی دیواری و بازو علاوه بر اینکه امکان حمل بار با تناژ بالاتر فراهم می شود، عملا کاربر فضای بیشتری برای انتقال بار در اختیار خواهد داشت.

فاکتور دیگری که در کاربری جرثقیل بازویی دیواری تاثیر مستقیم دارد مسئله توانایی چرخش بازوی جرثقیل است. در واقع به واسطه متصل بودن پایه این جرثقیل به دیوار یا ستون، بازو امکان حرکت پیدا می کند و شما می توانید آن را در زوایای مختلف حرکت دهید. معمولاً جرثقیل بازویی دیواری به نوعی طراحی می شود که امکان چرخش بازو بین 45 تا 180 درجه را فراهم کند.

بهتر بدانید: جرثقیل بازوئی دیواری متحرک

انواع جرثقیل های بازویی دیواری

1- جرثقیل بازویی دیواری با زاویه چرخش بازویی تا 180 درجه :

در این نوع جرثقیل به جای حرکت دورانی، حرکت طولی انجام میدهد.

2- مفصل دار:

این نوع جرثقیل ها جهت دسترسی به گوشه ها طراحی شده است.

جرثقیل بازویی دیواری
آشنایی با جرثقیل بازویی دیواری و کاربرد آن

در اذامه بخوانید: جرثقیل بازوئی ستونی دومفصله

مزایای جرثقیل های بازویی دیواری

این جرثقیل بر روی ستون سوله و بر روی دیوار نصب می شود و مورد استفاده قرارمی گیرد.
این نوع جرثقیل ها، انتظارات غیر ضروری و با کم ترین تنظیمات میتوانند به جرثقیل کمک کنند.
جرثقیل های بازویی دیواری به افرادی که داخل سالن در روند سریع زمان گردش کار و پایین آوردن کابرد دارد.
این نوع جرثقیل به جرثقیل اصلی کمک می کند تا با سهولت بیشتری اجسام را در حجم بالاتری را انتقال دهند.
این جرثقیل ها می توانند در زیر جرثقیل‌ سقفی قرار گرفته و با کمترین مزاحمت عمل بار برداری را در ایستگاه‌های کاری انجام دهند
همین طور قیمت این نوع از جرثقیل ها، نسبت به جرثقیل های سقفی و دروازه ای بسیار مقرون به صرفه تر بوده و عملکرد مطلوب تری نیز از خود نشان می دهد.
جرثقیل های دیواری نسبت به سایر جرثقیل ها، روش نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیرات آسان تر و مقرون به صرفه تری دارند.
لوازم جانبی جرثقیل بازویی دیواری به وفور در بازار موجود است.
کارایی بالا برای حمل کالا و بارهای کوچک که باعث کاهش تعداد نفرات نیرو در کارگاه می شود.

جرثقیل بازویی دیواری
آشنایی با جرثقیل بازویی دیواری و کاربرد آن

بیشتر بدانید: جرثقیل دیواری

جرثقیل بازوئی دیواری چه کاربردهایی دارد

در واقع استفاده از جرثقیل بازویی دیواری در کارگاه های کوچک، بسته یا بدون سقف می باشد. این نوع جرثقیل ها قابلیت جابه جایی بار تا وزن 5 تن را دارند. نوع دسته بندی جرثقیل بازویی دیواری فردی است یعنی به صورت انفرادی می توان با آن ها کار کرد. یک از نکات مهم در کاربرد و طراحی این نوع جرثقیل ها این است که از جرثقیل بازویی دیواری به عنوان یک جرثقیل کمکی در کنار انواع دیگر جرثقیل ها استفاده خواهند شد. از این جرثقیل ها در محیط های صنعتی، محیط های محدود، ایستگاه های مونتاژ، مناطقی که نیاز به بالا و پایین بردن ساده material هست، انبارداری، ساخت‌وساز برای ساده سازی فرآیندهای تولید و… استفاده می شوند.
با توجه به ظرفیت وزنی این نوع جرثقیل، معمولاً از آن‌ها در کارگاه‌هایی با سالن‌های طویل جهت بسته‌بندی، مونتاژ قطعات سنگین، خطوط تولید، ساخت قطعات و… استفاده می‌شود. جرثقیل‌های بازویی دیواری بهترین گزینه برای جابجایی قطعات سنگین در طول سالن هستند. معمولاً این نوع جرثقیل برای جابجایی‌هایی در حدود ۵ تن استفاده می‌شود؛ اما به صورت سفارشی تا وزن‌های بالاتر نیز قابل طراحی است. این ظرفیت وزنی و قابلیت نصب آسان این تجهیز، آن‌را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های صنایع سبک تبدیل کرده است اگرچه در جای جای صنایع سنگین نیز از این نوع جرثقیل میتوان استفاده فراوان نمود.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر

اشتراک در شبکه های اجتماعی:

عضویت در خبرنامه